Upominki reklamowe, czyli jak skusić klienta

Funkcjonowanie większości wielkich firm w dziedzinie działań marketingowych opiera się na dwóch fundamentach – standardowym marketingu oraz marketingu internetowym. Do tego pierwszego zaliczyć można takie funkcjonowania jak druk i dystrybucja ulotek i gazetek promocyjnych, tworzenie gadżetów reklamowych, kampanie promocyjne w sklepach. Coraz częściej pole do popisu ma tutaj także producent kalendarzy, który wytwarza specjalne produkty z logo lub symbolem marki reklamowej przez te działania promocyjne.

Reklama w sytuacji wielu firm jest istotnym i bardzo ważnym wabikiem na klientów, stąd tak ważne jest to, by była ona skuteczna. A będzie taka tylko wtedy, gdy zainteresuje potencjalnego klienta. Jak to zrobić? Wbrew pozorom dość prosto: wystarczy podarować mu jakieś upominki reklamowe, które będą mu się pozytywnie kojarzyły z daną firmą i które zadziałają na jego podświadomość. Klient chętniej kupi bowiem rzecz od tej firmy, skąd otrzymał coś za darmo, niż wręcz tańszy towar, ale od producenta, od którego takiego upominku nie otrzymał. Ta prosta zasada współzależności – chcemy się podświadomie odwdzięczyć za otrzymane gadżety reklamowe – jest fundamentem funkcjonowania każdego działu marketingu. To w oparciu o nią są konstruowane i planowane kampanie promocyjne. Firma wydając nawet setki tysięcy złotych na reklamę ma bowiem gwarancję, że taka inwestycja się szybko zwróci. Klienci nie tylko raz zakupią jakiś towar, niemniej jednak przywiążą się do danej marki i zazwyczaj będą nabywali produkty przez nią oferowane.

Źródło informacji: Studiosiedem.