Reklama – identyfikacja wizualna

Kiedy spojrzymy dookoła nas to zobaczymy, że wszędzie otacza nas reklama. Kiedy jedziemy samochodem to w radio słyszymy reklamy, przeglądając poranną miesięcznik też widzimy reklamy, mijamy na ulicach billboardy z reklamami. Kiedy wracamy  do domu i włączamy telewizję to w przerwach między programami lecą reklamy, a kiedy siadamy do komputera i przeglądamy różnorodne strony internetowe to również widzimy reklamy. Dlaczego jednak firmy decydują się inwestować tyle w reklamę. Jest to ewidentne, ponieważ reklama w obecnych czasach pełni ważną rolę w prowadzeniu firmy. Powinno się non stop przypominać o osobistej firmie, marce czy produkcie, ażeby zakorzenić ją w umysłach konsumentów i sprawić aby poczuli potrzebę. Może to z jednej strony brzmieć strasznie, niemniej jednak jest to istotne i częstokroć konsumenci lubią reklamy, ponieważ to one tworzą ranking produktów. Dzięki temu łatwiej jest nam zdecydować w sklepie, który produkt z 10 takich samych wybrać. Podejmujemy decyzję szybko i wybieramy produkt, który rozpoznajemy z reklam, ponieważ wydaje nam się, że jest on lepszy. Dlatego obecnie firmy produkują reklamy. Jednakże trzeba pamiętać, że nie mogą to być pierwsze lepsze reklamy. Muszą być  one adekwatnie przemyślane , a dodatkowo ciekawe. Dlatego obecnie często korzysta się z usług agencji reklamowych – spoty reklamowe. Dzięki temu wiadomo, że reklama będzie dopasowana do targetu, celu oraz dodatkowo atrakcyjna wizualnie. Profesjonaliści tam pracujący, systematycznie monitorują trendy i mogą najbardziej podpowiedzieć.